Denizli “Keloğlan Mağarası” ve “Bağbaşı Yaylası’’

Denizli “Keloğlan Mağarası”

ve “Bağbaşı Yaylası’’

Haber & Fotoğraflar : Şahika Öner

Bugün Antalya’dan Denizli‘ye doğru yola çıkıyoruz. Önce Keloğlan Mağarası, daha sonra Zeytin yaylası yani diğer adıyla bilinen Bağbaşına teleferikle yukarı çıkarak, 1400 rakımda olan yaylada yürüyüş ve piknik yapacağız.

Pusula Plus Yürüyüş Grubu Aşkın Nuh önderliğinde ilk durağımız Keloğlan mağarası oluyor. Keloğlan İni Mağarası Denizli’ye 60 km. mesafedeki Acıpayam İlçesinin 18 km. doğusundaki Dodurgalar Kasabası’nın batısındaki Mallı Dağın Doğu yamacında yer alıyor. 2003 de turizme açılan ve Türkiye’de turizme açık 14 mağaradan biridir. 5-6 m yüksekliğindeki mağara içinde uzanan gezinti yollarının uzunluğu yaklaşık 145 m. dir.

Mağaranın geniş kapısından giriyoruz. Mağara içindeki hava, nemli ve sıcak geliyor. Mağaraya girildiğinde büyük bir galeri ile karşılaşıyoruz. Çok sayıda doğal odacık ve bölümlerde dolaşıyoruz. Karstik yapıdaki anakaya ve topraklardan, içinde kireç bulunan su damlacıklarının uzun yıllar boyunca oluşturduğu sarkıt ve dikitlerin bulunduğu mağara ortamları doğal güzellikleri ile bizi büyülüyor. Galeri boyunca mağarada binlerce yıl boyunca oluşan sarkıtlardan, makarna tabir edilen ince sarkıtlar ve dantel sarkıtlara kadar çeşitli örnekler bulunuyor. Tavandan damlayan suların oluşturduğu sarkıt ve dikitlerin birleşerek oluşturdukları sütunlar(sarkıt, dikit, sütun duvar ve örtü damla taşları) ile traverten oluşumlar, mağaraya ayrıca gizemli bir atmosfer kazandırıyor. Mağara zamanında astım ve bronşit gibi hastalıkların tedavisinde de kullanılmış. 1998 yılında yapılan tespitlerde, dış ortam sıcaklığı 32 santigrat derece ve mutlak nemin % 65 olduğu görülmüştür.

Şimdi Denizli’de Teleferik keyfine gidiyoruz. Teleferik, 1.500 metre uzunluk ile Ege Bölgesi‘nin en uzun teleferiğidir. Bağbaşı Yaylası‘na ulaşım sağlamaktadır. Alt istasyon rakımı 300 metre, üst istasyonun ki ise 1.400 metreye ulaşmaktadır.

Altı kişilik kabinlere binerek, Denizli’yi kuşbakışı seyrediyoruz. Yukarıdaki vasıtalara binerek ‘’Bağbaşı Yaylası’’ na çıkıyoruz. Çok temiz ve düzenli bir piknik alanı bizi karşılıyor. Tahta masalarda hanımların getirdiği yiyecekler, adeta bir ziyafet sofrası, hem yemeğin, hem de çam ağaçların içinde temiz havanın keyfini çıkarıyoruz. İnsanların doğa ile iç içe ortamlarda vakit geçirmelerini sağlamak amacı ile Denizli Büyükşehir Belediyesinin 17 Ekim 2015’te hizmete başlamış. Denizli Teleferik ve Bağbaşı Yaylası, 3 yılda 2 milyon ziyaretçi sayısına ulaşmış.

Denizli Teleferik ve Bağbaşı Yaylası, Alkolsüz Yarım Pansiyon konsepti ile misafirlerine hizmet vermekte. 15 adet aile odası ve 15 adet standart oda olmak üzere toplam 30 adet bungalov evi bulunmaktadır. Doğal ve taze ürünlerle hazırlanan kahvaltı restoranı, Denizli yöresel lezzetlerini tadabileceğiniz Kebap Evi ve Gözleme ikramının yapıldığı Kıl Çadırı ile misafirlerini ağırlıyor. Muhteşem doğasının yanında konaklama imkanları, sosyal alanlar, oyun ve eğlence mekanlarıyla gelenlerle ayrı bir güzellik sunuyor. Her mevsim ayrı görselliği ile cazibe merkezi haline gelmiş. 1500 metre rakımdaki tesiste bungalov evler, çadır kamp alanı, restoran ve piknik alanı ziyaretçilerine hizmet veriyor.

Güneş bizi terk ederken, yayla havasının soğuğu hafiften bizi dürtüyor. Yağmur serpiştirmeye başladı. Dönüş zamanı, yolda durup, olmazsa olması leblebi alıyoruz. Bu keyifli yolculuk sonrası, Antalya’ya dönüş yolundayız.

Denizli ; turistik zenginliğiyle tekrar ziyaret edeceğim yerlerden biri oluyor.