Sen Esprit Katedral’de Barok Konseri
Haber; Erol Ünal
Fotoğraflar; Asuman Karaşabanoğlu
İstanbul Barok 24. Uluslararası Festival’i ikinci konserini Org eşliğinde İstanbul Katedrali Sen Esprit’de gerçekleştirdi. İstanbul’un en eski ve bakımlı Org çalgısının bulunduğu İstanbul Katedrali Sen Esprit’deki konserde, İstanbul Barok yine bir ilki, “Arşılut çalgısını“ tanıttı. Bu günün Sultan Ahmet meydanı, eskinin İstanbul arenasında yer alan org çalgısı, Avrupa’nın, Frank kıralına hediye gidip orada ünlenince, sevilen org repertuvarları oluştu. Org ve repertuvarının en tanınmış örneklerini, Katedral Orgu üzerinde seslendiren Leyla Pınar, sololarıyla bu çalgının ihtişamlı, parlak ve gür tonları konser izleyicisini bir kez daha yaldızlı pırıltılı, Barok dünyaya götürdü. Jüri özel ödülü sahibi soprano Hatice Aydoğan ve Yarışma birincisi Kontratenor Doğan Cem Özdemir’in aryaları, org eşliğinde trajedinin ve Troya’nın büyüsüyle Barok konser sona erdi.
FESTİVALİN KONUSU TROYA İDİ
Sanat yönetmeni ve festival kurucusu Leyla Pınar’dan aldığımız bilgiye göre; UNESCO’nun 2018’I Troya yılı ilan etmesi, festival’in de konusunun Troya seçilmesine neden oldu. Yaşadığımız dönemde dünya, tıpkı mitolojik çağda olduğu gibi trajediler yaşıyor. Troya atlarının günümüz trajedilerinde de sürdüğü savından hareketle temayı sahiplenmişler. Festivalde Troya teması barok repertuvarın trajik aryalarıyla vurgulandı. Ayrıca bu yıl üçüncüsü gerçekleştirilen “Barok Şan Yarışması”nda da trajik aryalar yarıştırılarak, kazanan gençlere ödüller verildi. Üç derece ve üç mansiyonun yanı sıra bir jüri özel ödülü verildi.
Grand Pera gala konseri sonrasında ise ikinci kez Hande Cangökce yorumuyla Kontratenor Kaan Buldular, birlikte barok severlere solo aryalar sundular. Du Buisson, Caccini, Ficher, Pachelbel, Pergolesi, Vivaldi eserlerini Barok gurup’tan dinledik. Barok Kemanlar Orhan Avcı-Serhat Gündoğdu Viola Beyhan Oktay solo ve sürekli bas Mustafa Baysal Blokflüt, solo Bach fantezisi, Burcu Soysev Stabat Mater aryası’nı sundu.
*****