8 Mart “Kadınlar Günü” Karma Resim Sergisi

8 Mart “Kadınlar Günü”

Karma Resim Sergisi

M. Demirel Babacanoğlu Yazdı

Kadınlar günü geçti demeyiniz. Yılda bir gün kadınlar günü mü olur? Çağımızda her gün kadınlar günü olmalı. Yazılı görsel basında kadına şiddet, kadına ölüm… haberleri eksik olmuyor.

Resimlere bakıyorum, kadınlar resmedilmiş ama, hüzünlü. Sanki ülkede gülen, gülümseyen hiç kadın yok? Bu konuda bütün yük demokratların üzerine düşüyor!

Adana Ressamlar Derneği, aynı adı taşıyan galeride sekiz mart günü kadınları konu alan karma resim sergisi açtı. Sergiyi çok sayıda sanatsever, davetli izledi.

Hüseyin Yılmaz, Mehmet Emre, Meltem Baş, Seval Eroğlu, Tezcan Ballı Çardak, Gülden Özkent, Tevfik Gökdemir, Hatice Güvel, Esra Erol, Hacer Mutluay, Erdal Yalçın, Alişer Avcı, Sevinç Kökener, Melahat Sabancı, Semra Aysen, Çiğdem Özgür, Seval Meray, Şerife Ballı, Ganime Karabucak, Neşe Kayrın, Salime Koncan, Meral Soylu, Meftune Çeken, Meral Kırmacı, Zeynep Jale Acar, Gülden İnkaya, Kamuran Tamdoğan, Rüveyda Şekerli, Alex Raynhan, Esra Baydar, Bige Yılmaz, Süheyla Tümöz, Nurdan Kayacı ve Dilek Çubukçu tabloları sergide yer aldı.

Seval Meray, Atatürk ve Sabiha Gökçen’i konu alan resimleriyle katıldı. Atatürk kadınlara çok önem veriyordu, seçme seçilme hakkını tanıdı. Sabiha Gökçen Atatürk’ün yakından izlediği ilk kadın pilotlarımızdan biridir. Gökçen soyadını Atatürk vermiştir. 2001 yılında adına hava alanı kuruldu. İlk tiyatrocumuz, ilk milletvekilimiz, ilk öğretmenimiz… sayılamayacak kadar mesleklere imza atmıştır kadınlar…/ Sonsuz derinlikler anlamı içeren Atatürk ile yan yana duran Sabiha Gökçen’in resmini görüyoruz. Sıcak rengin tatlı, çekici, estetik normlarını kullanmış ressam. Ne kadar mutlu, yaşama bağlı görüntüleri var Fonda yükselen hava havacılığın önemini vurgulanıyor. Atatürk portreleriyle çağdaş bir insan sunuluyor…

Bakınız işte çocuğunu emziren kuvayi milliyeci bir kadın, uzaklara, ilerilere bakıyor, gri rengin tonlarıyla betimlenmiş. Bir gücün gizil simgesi ama, yine de çekingenlik var…/ Hemen yanında Uzak güneyli genç bir kadın çocuğunu emziriyor. Göğüsler açık, boğazı inceltme sargılı, saçları tel tel, gözleri boncuk; sıcak rengin tonlarına bulanmış… / Bir çocuk lahana dolu sepeti sırtlamaya çalışıyor. Dirençli, ama yükü nasıl taşıyacağını da hesap etmiyor değil. Sıcak rengin canlı öğeleriyle betimlenmiş…

Askerlere yiyecek içecek taşıyan kuvvacı kadınlar, savaş öğesini ne kadar canlı tutuyorlar. Mavi, yeşil, kahve renklerle tamamlanıyor tablo…/ Soğuk sıcak renkler karışımıyla bir kadın portresi karşımda… Kadını sıkmaya çalışan güçler…den kurtuluşu arayan ilginç bir tablo…

Ayakları, kolları düğümlenmiş bir kadın figürü soğuk rengin ortasında yer almış, umutsuz bir bakış, bir duruş sergilenmiş sıcak renkli tabloyla…/ Bu da Şerife Ballı’nın tablosu sıcak rengin ağırlıklı olduğu çizgilerle betimlenmiş bir kız çocuğu bakıyor çevresine, umudu bekliyor, ne zaman gelecek o umut, sorar gibi?…/ Başında çiçekler, yana taranmış saçlar, kapalı gözler, açık yaka, al renge yakın renklerle betimlenmiş, hayal gücünü ortaya koymaya çalışan bir kadın portresi…

İşte umudu taşıyan siyah fon üstünde yeşil gemi, dumanı tütüyor, güvertesi sevinç içinde…/ Bir de manken figürü var, izleyiciler önünde bakışlara aldırmadan yürüyen … kırmızımsı rengin tonlarıyla işlenmiş, dikkati üzerinde topluyor…/ Hatice Güvel’in tablosu da sıcak renklerle oluşturulmuş, yaşama umutla bakıyor denebilir…

Çoklu kadın portreleri, öne çıkan bir kadın yüzünün ardında yerlerini almışlar… Gri rengin güzelliğiyle tamamlanmış bir tablo…/ Siyahi bir kadın tablosu da ilginç… Sarı, kızıl, siyahi renklerle oluşturulmuş…

*****

About Kemal Gönüleri

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.