3 Ekim 2020 Cumartesi Tiyatro Rehberi

3 Ekim 2020 Cumartesi

Tiyatro Rehberi

Hazırlayan : Kemal Gönüleri

Anadolu Yakası / İ S T A N B U L

SALOZUN MAVALI

CİHANGİR ATÖLYE SAHNESİ

Misafir Oyun – 55 dakika – Tek Perde – (+13)

KONUSU

“Batılılar geldiklerinde ellerinde incil, bizim elimizde topraklarımız vardı. Bize, gözlerimizi kapayarak dua etmesini öğrettiler. Gözümüzü açtığımızda ise; Bizim elimizde incil, onların elinde topraklarımız vardı.”

Peter Weiss, 1973’te Can Yücel tarafından “Saloz’un Mavalı” adı ile Türkçeleştirilen ”Gesang von lusitanichen Popanz” (1957) özgün adlı bu belgesel oyununda, Portekizli sömürgecilerin Angola’daki zulmünü eleştirmektedir.

Kadıköy Haldun Taner Sahnesi – Saat: 20.30

Adres: Caferağa Mahallesi, Rıhtım Caddesi Kadıköy

*****

AY, CARMELA!

Yetişkin – 100 Dakika – İki Perde

Yazan : Jose Sanchis Sınısterra

Çeviren : Yalçın Baykul

Yönetmen : Naşit Özcan

Oyuncular : Ada Alize Ertem, Çağatay Palabıyık, Deran Özgen

KONUSU :

İspanya iç savaşında Franco rejimi tarafından rehin alınan iki varyete oyuncusu Carmela ve Paulino istemedikleri bir gösteriye zorlanırlar. Bu süreçte yaşadıkları olaylar nedeniyle birbirlerini, evliliklerini, sevgilerini, savaşı sorgularlar

Üsküdar Musahipzade Celãl Sahnesi – Saat: 20.30

Adres: Aziz Mahmut Hüdayi Mahallesi, Halk Cd. No:84, Üsküdar

*****

GÖLGE VERİ

ÇIPLAK AYAKLAR KUMPANYASI

Misafir Oyun – 45 dakika – Tek Perde – (+16)

KONUSU

Gölge Veri, dans ve hafıza arasındaki ilişkiyi irdeleyen, dansı hafızanın performansı olarak deneyimlemeye davet eden bir çalışma.

Çıplak Ayaklar Kumpanyası’nın, kişisel anılardan yola çıkarak ve dansın kolektif belleğini harekete geçirerek oluşturduğu koreografi, her bir hareketin geçiciliğine dikkat çekerken dansın geçmişten geleceğe aktarımını ve kaydını sahneliyor.

Bu bütünlüğüyle saklanamaz, korunamaz ve geçici sanat disiplini üzerine düşünürken, Çıplak Ayaklar Kumpanyası birbirinden bağımsız binlerce anının ve anların gelecekte tek bir anlatının parçaları olma ihtimali üzerinden bir tahayyül kuruyor.

Üsküdar Kerem Yılmazer Sahnesi – Saat: 20.30

Adres : Zeynep Kamil Mah. Dr. Fahri Atabey Caddesi No:79, Üsküdar

*****

TARTUFFE

MAM’ART

Misafir Oyun – 120 dakika – İki Perde – (+13)

KONUSU

Moliere ‘in ölümsüz eseri Tartuffe, 2019-2020 sezonunda Mam’art Tiyatro’nun yapımında, Emrah Eren’in yenilikçi yorumuyla seyircisinin karşısında.

Zengin Pernelle Ailesi’nin başı, babaları Orgon yüzünden evlerine çöreklenen Tartuffe’le belada. Dünyanın en imanlı sofusu gibi görünen Tartuffe, Orgon’u parmağında oynatmaya, ailenin malını, mülkünü, namusunu sömürmeye devam etmekte. Yüzyıllardır olduğu gibi…

Ancak devir değişti. Moliere’in uygun gördüğü gibi Pernelle’leri kurtaracak bir kral bulunmuyor ki!

Öyleyse kim durdurabilir Tartuffe’ü sizce ?

Hem Pernelle’ler kurtarılmaya layık mı bi kere ?

Aldatanların gözü dönmüştü de, düşündük mü hiç aldananların hayatı pür-i pak mıydı diye?

Not: Olay Fransa’da geçmektedir.

Ümraniye Sahnesi – Saat: 20.30

Adres: Yaman Evler Mahallesi, Haldun Alagaş Caddesi Ümraniye

*****

Avrupa Yakası / İ S T A N B U L

Sen İstanbul’dan Daha Güzelsin

80 Dakika – Tek Perde

Yazan- Yöneten : Murat Mahmutyazıcıoğlu

Oynayanlar : Esin Umulu, Şebnem Köstem, Yeliz Şatıroğlu

KONUSU

Bir ailenin üç kadını; anneanne, kız ve torun… Üçünün ortak yazgısı, aynı mekanda, dile gelenlerden daha çok içlerinden sessiz sedasız geçen cümlelerde gizli… Erkeklerin yalnız ve eksik bıraktığı yaşamlarında, birbirlerine tutunurken ve giderek birbirine benzerken, geçmiş, şimdi ve gelecek içiçe geçiyor. Sen İstanbul’dan Daha Güzelsin, İstanbul fonunda Ayfer, Başak ve Melis’in hikayesini anlatıyor. Kadının değişmeyen hikayesini…

“Kucağıma almışım seni… yürümüşüz beraber, çelik tellere bakmışım, çimentoya, karşıdan yeni yeni çıkan uzun binalara… yerdeki asfalta bakmışım… yolun yarısında yorulanların sigara dumanları arasından geçmişiz, ter kokusu her yer Allah kahretsin, “boğaz havasının içine ettiniz” diye bağırdım. ‘gel kız eve gidiyoruz, sen İstanbul’dan daha güzelsin’ O gün hayatımın en güzel günüymüş, meğerse…”

Murat Mahmutyazıcıoğlu’nun yazdığı, anlatı geleneğiyle tiyatronun çağdaş araçlarını buluşturan oyun, “üç anlatıcı’lı bir kurguyla ilerliyor. Mekanın birliğine hikayenin parçalanmışlığı ekleniyor ve farklı bir kurgu ortaya çıkıyor. Bu kurgu, geçmiş, gelecek ve şimdide çakılı kalmış üç hikayeyi birleştiriyor. Zamanla üç hikaye de tekleşiyor ve “kadın’ın hikayesine dönüşüyor…

Harbiye Muhsin Ertuğrul Sahnesi – Saat: 20.30

Adres: Darülbedayi Caddesi No:3,Harbiye / Şişli

*****

TURŞU

KADIKÖY BOA SAHNE

Misafir Oyun – 75 dakika – Tek Perde

KONUSU

Her şeyin bir anlamı olduğuna ve derin bir şekilde ele alınması gerektiğine inanan Sammy ile her şeyin basitlikle ve derindeki yerine, önce yüzeydekiyle ele alınması gerektiğine inanan Jack’in, bir tahteravallide oturur gibi birbirlerine karşı denge kurmaya çalışmalarının ve hayattaki yerlerinin ilginç hikâyesinin sorularıdır bu oyun.

Fatih Reşat Nuri Sahnesi – Saat: 20.30

Adres: Kalenderhane Mahallesi, Cemal Yener Tosyalı Caddesi Atatürk Bulvarı, Fatih

*****

KADIN

DRAMATİK SAHNE SANATLARI

Misafir Oyun – 60 dakika – Tek Perde – (+16)

KONUSU

Kadın adlı oyunumuz, Çağımızın bir Trajedisidir.

Oyunumuz, Kadınların töre, aile içi şiddet ve intihara sürüklenişini anlatmaktadır.Toplumsal bir yüzleşme olan ‘Kadın’ adlı oyunda, Müziğin ve sözcüklerin havada dans ettiği, sahne estetiğin  en etkili bir biçimde kurgulandığı farklı kadın yaşamlarından hikayeler anlatıyoruz.

Ne kadar farklı gibi gözükse de bir o kadar da benzer yaşamları sergiliyoruz.

“Kadın” adlı oyun, sadece bir oyun değil  biz kadınların gerçek bir trajedisidir.

Bundan sonra söz söyleme sırası siz seyircimizindir.

Gaziosmanpaşa Sahnesi – Saat: 20.30

Adres: Merkez Mh, Ordu Cad. Kültür Merkezi, Gaziosmanpaşa

*****

Read Previous

2 Ekim 2020 Cuma Günün Sergileri

Read Next

3 Ekim 2020 Cumartesi Günün Sergileri

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d blogcu bunu beğendi: