23 Şubat Perşembe GÜNÜN ETKİNLİĞİ

23 Şubat 2017 Perşembe

GÜNÜN ETKİNLİĞİ

Hazırlayan : Kemal Gönüleri

İ S T A N B U L

Arka Oda Toplantısı “Yahudi, Hıristiyan ve İslam Sanatlarında Kudüs İmgesi”

Konuşmacı : Reyhan Ekşioğlu

“Dünya insan gözü gibidir; yeryüzünü çepeçevre saran okyanus, gözün beyazı gibidir; kara parçası, iris; Kudüs ise gözbebeğidir; ve Tapınak da gözbebeğine yansıyan imgedir…” Gözbebeğine yansıyan imgenin yeniden üretimi ise “aslı”ndan farklıdır. Söz konusu Yahudi, Hıristiyan ve Müslüman inancında kutsal olan Kudüs olunca, onun imgesinin yansıtılış biçimi “ideal” olandır. 
Reyhan Ekşioğlu konuşmasında, üç inancın bakış açısıyla, Kudüs’ün fiziksel, tarihi boyutunu aşkın ve onlardan bağımsız yeryüzünün dört bir tarafına kadar ulaşan imgesinin, diğer bir deyişle gerçeklik yerine hayali, ideal ve ütopik boyutunun sanatta işlenişini irdeleyerek, ilk çağlardan modern döneme kadar kentin sanata yansıtılış biçimini anlatacak. 2. yüzyıla ait ilk örneklerden başlayarak 20. yüzyıla kadar sanatta Kudüs imgesinin seyrini ortaya koyacak Ekşioğlu, tutarlı bir “ideal” Kudüs imgesi olup olmadığı sorusunun da yanıtını arayacak.

İstanbul Araştırmaları Enstitüsü-Saat: 18.30

Adres: Meşrutiyet Caddesi No:47, Tepebaşı

Etkinlik ücretsizdir, rezervasyon alınmamaktadır.

*****

Fotografmetre Sunum ve Söyleşi

Konuk :Murat Germen

“Bellek Sürdürülebilirliği ve Direniş Vesilesi Olarak Belgesel Fotoğraf”

Türkiye, özellikle son 3-5 senedir tarihinde hiç deneyimlemediği bir süreçten geçiyor. Şahsen bellek silinmesi olarak gördüğüm bu sürecin toplumsal ve insani safhalarını, diğer deyişle manevi ve maddi boyutlarını belgelemenin, olan bitene direnme ve belleği sürdürebilmeye faydalı olup olamayacağı konusu tartışmaya açılacak.

MURAT GERMEN, fotoğrafı bir ifade / araştırma aracı olarak kullanan bir sanatçıdır. 1965 doğumlu, halen İstanbul ve Londra’da yaşıyor / çalışıyor. Massachusetts Teknoloji Enstitüsünden March derecesi almış ve Fulbright bursiyerliği yapmış ve Akademik Mükemmellik için AIA Henry Adams Altın Madalyasını almıştır. İstanbul Sabanci Üniversitesi’nde sanat, fotoğraf ve yeni medya profesörü olarak görev yapmaktadır. Birçok bildiriye sahip olan çeşitli sergilerde mimarlık / fotoğraf / sanat / yeni medyada yayınlanan fotoğraf serileri; Onlarca uluslararası konferansa uluslararası düzeyde ders verdi.
Çalışması, kentleşmenin ve soylulaştırmanın, yurttaşlık haklarının ve katılımcı yurttaşlığın, yerel kültürlerin belgesel sürdürülebilirliği ve insanın doğayı harap etmesinin etkileri üzerine yoğunlaşıyor. Skira (İtalya) ve diğeri MASA (Türkiye) tarafından yayınlanan iki monografi vardır. Türkiye, ABD, İtalya, Almanya, İngiltere, Meksika, Portekiz, Özbekistan, Yunanistan, Japonya, Rusya, Polonya, İran, Hindistan, Fransa, Kanada, Bahreyn, Kore, Dubai, Çin, İsveç, İsviçre, Mısır) solo + grup sergileri. Sanatçı, Hollanda-Belçika’da ARTITLEDcontemporary, ABD’de Rosier Galerisi tarafından temsil edilmektedir. Sanatçının çeşitli sanat eserlerinin 300’ün üzerinde baskısı, İstanbul Modern, Proje4L Elgiz Çağdaş Sanat Müzesi (İstanbul), Torun’daki Çağdaş Sanat Merkezi (Polonya) ‘da bulunan sanat eserlerinin yanı sıra ulusal çapta seçkin sanat koleksiyoncularının kişisel koleksiyonlarında yer alıyor. , Benetton Vakfı Imago Mundi – İstanbul Codex koleksiyonları.

*****

About Kemal Gönüleri

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.