ANTALYA & KARACAÖREN BARAJI

Haber ve Fotograflar : Şahika Öner

Karacaören barajı Antalya’dan Isparta’ya doğru 128km olup, çay ve kahvaltı için yürüyüş ve fotoğraf grupların en çok tercih ettiği yerlerden biridir. Bu sene iki kere yürüyüş için gittim. Geçmiş senelerde ise bu güzel beldeye iki kere fotoğraf çekmek için gelmiştim. Bu sene Ocak ayında ilk ALBETO Trek’le yürüyüş yapmıştık. Birçok parkuru olan Karacaören’de, denizden 25fit yükseklikte olan baraj, 25 seneden sonra yağan karla bize nefis bir görsellik sunmuştu.

Şubat ayındaysa Nokta yürüyüş grubu ile Karacaören Barajına gidiyoruz. İlk durağımız seyir tepesi oluyor. Manzaranın yerini sis almış, göz gözü görmüyor. iki üç hanenin bulunduğu bu yerde, derme çatma yerde yapılan çay, anında açılan gözlemelerle kahvaltının tadı bir başka oluyor. Özer hocanın evden getirdikleri ise açık büfelerle yarışır zenginlik de göz dolduruyor. Sis bizi sararken, mistik ve temiz hava sabah saatlerinde bizi adeta içine çekiyor.

Yürüyüş parkuru yoldan barajı takip edip seyrederek, çam ormanları içerisinde yol alıyoruz. Baraj kenarına indiğimizde, manzara ve yansımalar karşısında zevkli vakitler geçiriyoruz. Yolumuz inişli çıkışlı devam ediyor. Akşamüstüne doğru taşıtımızın bulunduğu yere ulaşıyoruz.

Karacaören Barajı Isparta ve Burdur’da Aksu Çayı üzerinde, sulama, taşkın kontrolü ve elektrik enerjisi üretimi amacıyla 1977- 1989 yılları arasında inşa edilmiş olup, iki bölümden oluşmaktadır. 1989 yılında inşası tamamlanan baraj sulama, sel taşkınlarını önleme ve enerji üretimi amacıyla kurulmuştur. Bir kanyon ağzında Aksu Çayı üzerine yapılan baraj, zamanla gövdenin önünde ve arkasında biriken su hacmiyle büyük bir göle dönüşmüştür. İçerisinde Sığla Ormanlarını barındırarak, tabiat koruma alanı oluşturmuştur. Sığla ağacından elde edilen yağ, parfüm endüstrisinin ham maddelerindendir. Özel kokusundan dolayı, sakız ve tütünlerde koku amaçlı kullanılmaktadır. Sığla yağı çeşitli rahatsızlıklarda kullanıldığı gibi, tütsü olarak faydanılmaktadır.

Bisiklet, doğa yürüyüşü ve cip safari olanaklarının bulunduğu göl çevresinde,  Akçalı zirvesinden yamaç paraşütü yapmak da mümkün olmaktadır. Ayrıca havalar ısındığında, teknelerle baraj üstünde, keyifli turlara katılabilirsiniz. Baraj üstünde alabalık üretim merkezleri bulunmaktadır. Karacaören barajına yolunuz düşerse, yol üstüne sıralanmış, barajın manzarasıyla kucaklaşmış olan restoranlarda da kendinize alabalık ziyafeti çekebilirsiniz.

Bu sene Karacaören barajının en güzel mevsiminde yürümüş oldum. Tekrar bu güzel beldeye gelmek, bu nefis manzara içerisinde olmak isterim.

*****

Önceki

ORHAN KEMAL EDEBİYAT FESTİVALİ

Sonraki

22 Şubat Çarşamba GÜNÜN KONSERİ

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.