Emel Vardar Kadınlık Halleri

Emel Vardar Kadınlık Halleri

Haber ve Fotoğraflar: Necati MUMAY

  • Emel Vardar’ın ‘Kadınlık halleri’ isimli heykel sergisinin açılış kokteyline çok sayıda davetli sanatçı ve sanatsever katıldı…

Eylül Sanat Galerisi; yeni sanat sezonunu, dünyaca ünlü heykel sanatçısı Emel Vardar’ın “Kadınlık Halleri” adını verdiği sergisi ile açtı. Açılışa aralarında sanat ve sosyete dünyasından çok sayıda kişi katıldı. Vardar’ın sergisinde 72 eser sergilenmeye başladı…

Türkiye dışında Amerika, Avrupa ve Asya da pek çok ülkede uluslararası sanat fuarları, müze sergileri, gurup sergileri ve biennaller de yer alan dünyaca ünlü heykel sanatçısı Emel Vardar “Kadınlık Halleri” adını verdiği yeni bir sergi açtı. Sergiyle ilgili düşüncelerini anlatan sanatçı yapıtlarında kadına has imgeler işlediğini kaydederek “Duygularımı bronza, cama ve metale yansıtıyorum. Bronz, cam ve çelikten yaptığım 72 kadın heykeliyle kadınlara ses verirken içinde bulundukları mevcut durumu güçlü, özgür ve şarta bağlı olmayan bir şekilde tekrar yorumluyorum” diyerek kendisi ile yaptığımız küçük söyleşide yönelttiğim sorularımı şöyle yanıtladı:

– Eserlerinizde neden hep kadın figürleri var?

“Kadınlar geçmişten günümüze baktığımız zaman pek çok sanatçıya ilham kaynağı oldu. Ben de kadının ebedi güzelliğin simgesi olduğuna inanıyorum. Kadının fiziksel güzelliğinin yanı sıra içsel dünyasının zenginliğini vurguluyorum ve içsel dünyasının ışığını yansıtmaya çalışıyorum. Bunun dünya döndüğü müddetçe bu ışığın dünyayı aydınlatmaya devam edeceğini düşünüyorum.”

– Kadınlar eserlerinizde bir mesaj mı veriyor?

“Heykellerimdeki anlatmak istediğim kadının duyguları. Heykellerin hepsinin bir hikâyesi var. Ben sadece heykel gibi kadınlar yapmıyorum. Heykeller kimi zaman kadına şiddet, kimi zaman kiloları ile barışık bir kadını anlatıyor. Heykellerimde kilolu kadınlarda var, hayatı sevgiyle kucaklayan içindeki sevgiyi coşkuyla paylaşan kendisiyle barışık kadınlar da var. Tabii ki kadına şiddeti betimleyenler ağırlıkta. Çünkü ülkemizde kadına karşı yapılan ayrımcılık, şiddet ve maalesef işlenen cinayetler çok fazla. Bu hepimizi etkiliyor ve üzüyor. Ben de sanatımla yaptığım heykellerde kadını koruma altına alıyor ve adeta dokunulmaz kılmaya çalışıyorum”

– Çocuk gelinler konusunda ne düşünüyorsunuz?

“Bugün dünyamızda yaşanan çok büyük bir kargaşa var. Her geçen gün Doğu ve Batı kültürlerinin birbirinden uzaklaşmakta olması, dünyayı tehdit altına alan terör, savaş, mülteci sorunu ve çevre sorunu gibi sıkıntılar var. En önemlisi insani değerlerin yitiriliyor olması. Kadın konusunu işlemeyi bu yüzden çok önemsiyorum. Gerçekten dünyada aynı zamanda bizim ülkemizde şiddet olayları artarak devam ediyor. Bu bizi derinden yaralıyor. Ben heykellerimde kadınları anlatırken adeta bir koruma altına alıyorum ve toplumda onun ne kadar önemli olduğunu anlatmaya çalışıyorum. Bütün gayretim bu. Bu sorun sadece ülkemizde değil, dünyada da artıyor. Bu sorunların başında da çocuk gelinler, gelenek, eğitim, ayrımcılık, tecavüz, şiddet ve cinayet geliyor. Tüm bunlar kaçınılmaz bir dünya sorunu haline geldi. Kadın heykellerimde, kadının fiziksel güzelliğinin yanı sıra kadının içsel dünyasının zenginliğini vurguluyorum. Bu duyguların gücünün de kadının gücü olduğuna inanıyorum. Amacım tüm dünyada kadına yönelik şiddet ve ayrımcılık meselesine dikkat çekmek, kadınların önem ve gücünü vurgulamak”

– Heykellerinizde hangi malzemelerle yapıyorsunuz?

“Heykellerimi yaparken değişik malzemeler kullanmayı seviyorum. Ben genellikle bronz, kumaş, cam, polyester çalışıyorum. Paslanmaz çelik heykellerim de var. Onlarda lazer teknolojisi uyguluyorum. Heykelleri tasarladıktan sonra yapım süresi ebadına göre değişiyor. Büyük bir heykel olursa çok uzun zaman olabilir ama genellikle 3-4 ay gibi bir sürede bitmiş oluyor. Bronz heykellerim kalıcılığı adeta zamana karşı duruşları ve yaşanmışlıkları anımsatıyor. Bronz heykellerimde sıklıkla kullandığım yeşil rengin yaşanmışlığı simgelediğini düşünüyorum. Cam heykellerimi ise duygularımın ve düşüncelerimin boşlukta yoğunlaşması olarak tarif edebilirim. Cam heykellerimle camın kırılganlığında ve berraklığında kadının naifliğini ve zarafetini sanki daha da güzel anlatabiliyorum ve bunu en iyi anlatan rengin ona adeta bir rüya görünümü veren beyaz olduğu düşüncesiyle beyaz renge ağırlık veriyorum”

– Türkiye dışında nerelerde sergiler açtınız?

“Dünyanın pek çok ülkesinde sergilerim oldu. Bazılarından örnek vermek gerekirse New York’un önemli sanat galerilerinden biri olan Amsterdam Whitney Gallery, İtalya Venedik’te Milano Art Gallery, Çin’de Yasak Şehir’de Saray Müzesi’nde sergi açtım. Çin Saray Müzesi çok önemli. Burası çok prestijli oldu benim için. İki kez orada sergiye katıldım. Ayrıca bir kez de Şehircilik Müzesi’nde sergi açtım. Eserlerimi Amerika, İspanya, Hollanda, Fransa, İngiltere, Monako, Almanya, Çin gibi birçok ülkede sergileme fırsatı buldum. 2018 yılında da İsviçre, Almanya ve Rusya ilk etapta sergi açacağım ülkeler. Daha birçok yurtdışı sergim olacak ama anlaşmalar aşamasındayım bu nedenle protokollerini imzalamadan açıklamam doğru olmaz”

Sergi, Eylül Sanat Galerisi’nde 13 Ocak 2018 tarihine kadar açık kalacak.

Adres: Akkirman Sokak No:33 Nişantaşı/İstanbul (0212 231 69 56 – 0212 231 68 46)

2017 YILINDA AÇTIĞI SERGİLER

  • Amsterdam Whitney Gallery – Ground Floor, Chelsea, New York –ABD
  • Spoleto Arte Incontra New- York – Hotel Michelangelo, New York – ABD
  • Museo Dali, Ville de Van Gogh Espace d’exposition Arles – FRANSA
  • Spoleto Arte, Incontra Dali & Van Gogh Espacio de Exposicion, Figueres – İSPANYA
  • La Proyeccion Arte En Las Palmas Art Gallery Kanarya Adaları – İSPANYA
  • Mostra Internazionale D’arte Contemporanea Spoleto Arte, Festival Dei 2 Mondi, İTALYA
  • Pro Bıenale Venezia – Spoleto Arte Pavilion, Venedik İTALYA
  • 4. Uluslararası Cam Bienali Denizli – TÜRKİYE
  • UKKSA Knidos’un SIR’ı Sanat Festivali, Yakaköy-Datça, TÜRKİYE

*****

About Kemal Gönüleri

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.