Okan Ataç’ın “Sapa Sanat Buluşması” 15 Haziran’da

Okan Ataç’ın “Sapa Sanat Buluşması”

15 Haziran’da

Haber: Erol Ünal

Okan Ataç’ın “Sapa Sanat Buluşması15 Haziran Cumartesi 17:00’de Cactus Art Studio’da gerçekleşecek. Okan Ataç 1981 yılında grafik ile başladığı sanat yolculuğunun yönünü, 1993 yılında tamamen resme çevirmiş. 2003 yılında yerleştiği Bodrum’da çalışmalarını sürdürmektedir.

Okan Ataç’ın Gümüşlük 1095 Sokak 10’daki Gümüşlük Sanat Bahçesi’nde Keman, Gitar ve Yan Flut müziği eşliğinde yapılacak etkinliği 15 Haziran Cumartesi 17:00’de başlayacak.

Okan Ataç bu etkinlik hakkında; “Atölyemi Gümüşlük’e eski Bodrum’un ruhunun gezindiği sapa bir yola taşıdım. Ve bu sapa yerin verdiği yaşamsal ilhamı üreten ve düşünen diğer insanlar da görsün istedim. Sanatı paylaşalım, birlikte var olalım istedim.” diyor.

Soyut dışavurumcu bir sanatçı olan Okan Ataç 1962’de İstanbul’da doğdu. “Güzel Sanatlar” ve “İşletme” eğitimi aldı. 1981 yılında profesyonel kariyerine çeşitli basın-yayın gruplarında grafik tasarımcısı olarak başladı. Daha sonra çalışmalarına sanat yönetmeni olarak devam etti. Ayrıca basın dünyasında yayıncı olarak çalıştı. Bazı çocuk kitaplarının projelerinde görev aldı. 1992 yılında kendi şahsi resim atölyesini açtı. Atık ve doğal malzemeleri kullanarak el sanatları ürünleri üretti. Dekorasyon üzerine çalıştı. 1993’ten sonra  modern sanat  ile  ilgilendi. Pop Art ve Kitsch Art’la da ilgilendi. Deneyim kazanan bir sanatçı olarak soyut sanatın değişik biçimlerini daha ileri aşamalara taşıdı.

2003 yılında Bodrum’a yerleşti. Sanat ve resim O’nun en büyük tutkusudur ve paylaşımlarının Cactus Art adlı atölyesinde gerçekleştirmektedir. Çalışmalarında yağlı boya, pastel, akrilik, ispirtolu kalem gibi bir dizi malzeme kullanır. Okan Ataç kendini renkçi ve sembolist, düşsel bir sanatçı olarak tanımlamaktadır. O’nun etkileyici renkleri, sembolleri ve yaratıcılığı çalışmalarını özgün kılmaktadır. Her bir resminin değişik bir hikayesi vardır. İlhamını doğadan, dişi figürlerden ve renklerden alır. Her zaman sanat ve kültür araştırmaları yapmakta ve geliştirdiği teknikleri resimlerine uygulamaktadır.

Okan Ataç birçok kişisel sergi açtı ve birçok karma  sergide yer aldı. 2004’de Bodrum Belediyesi sergi salonunda 64 resimlik “Koza”, 2007’de “Kaktüslerin Savaşı” adlı kişisel sergiler açtı. 2005’de Ankara Resim ve Heykel Müzesinde Ulusal Tv 250 ressam ve heykeltraş ile “Bodrum Resim” ve  Epsilon’da “Karman Çorman” sergilerine katıldı. 2006’da Bitezde Belediye Sanat etkinliklerine, 2007’de Farkındalık ve Engelliler için “Plastik Sanatlar Oluşumu” adlı sanat etkinliğine katıldı ve Bodrum’da  açık alan resim çalışmaları yaptı.

Kültür tarihçisi Sadık Türksavaş; Okan Ataç’ın yaşamı olumlayan dünyasında ışıltılı bir coşku ile taşan renkler ve biçimler, umutsuzluğa kapılarak kararmış ruhları adeta bir rüzgâr etkisi ile savurduğunu söyler.  “O’nun dünyasında varoluş bir varlıklar harmonisidir. Öznenin varlığı bu harmonik devinim içinde bağımsız bir birey olarak hiç görülmez. Bu dünyadaki renkler kusursuz bir yeryüzü yaşamını geri çağıran bir hasretin dokunuşları gibidir adeta. Coşkun renklerden yansıyan yaşam aynı anda tek bir dili konuşuyor gibidir. Bir akarsuyun müziğine kapılarak kanatlanan bir ruhun dilidir sanki bu dil. Bu dünyadan, en eski bahçenin en eski ağacında asılı olan ve henüz kirlenmemiş olan bir doğanın rengârenk kokusu yayılır sanki… Bu koku yaşamın zenginliğinin tek bir yaşamda temsil edildiği ortak bir pınardan kaynaklanmaktadır. Sevinç çığlıkları atan bu renkler dünyasında, ölüm bile yaşamın en üst makamıdır. Her  bir varlığın kendi doğasından kopan ve coşkun çığlıklar atılandiyonisyak bir toplu erişmenin başını çekmektedir sanki Okan Ataç” der.

Sanat tarihçi-yazar Göknur Gürcan ; “Okan Ataç renkçi bir tavırla yapar resimlerini… Yazara göre bu tavır bazen, teknik bir yaklaşım ya da bir araştırmadan çok, sezgisel bir rastlantısallık içeriyormuş gibi görünse de sağa sola rastgele dağılıyormuş izlenimi veren renk tabakaları, modern dünyanın başat sorunu olan insan ilişkilerini temel alır. Ataç’ın soyut fon oluşturduğu figürleri, hemen göze çarpmaz ya da tuvalin merkezine konumlanmış. Onlar, dikkat çekmek istemeyen, hatta istese de bunu başaramayan vasat insanlardır. Ama, bu vasatlıkları bir tercihten çok, maruz kalmıştık gibi durur. Okan Ataç’ın yalnızları çok istemese de kendine ya da bir başka yalnız bedene sığınır. Ataç, yalnızca figür yapmaz. Kimi zaman geniş kimi zaman küçük renk alanlarıyla yarattığı soyut mekanlar da yaratır.” diyor

*****

About Erol Ünal

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.