TEVFİK GÖKDEMİR RESİM SERGİSİ

TEVFİK GÖKDEMİR RESİM SERGİSİ

M. Demirel Babacanoğlu Yazdı

Ressam Tevfik Gökdemir’in yağlı boya resimlerinden oluşan tabloları 18.05.2017 günü AÇS (Adana Çimento Sanayi Sanat Galerisi)’nde sergilendi. Sergiyi birçok sanatsever, sanatçı, davetli izledi.

Sergide, Adana Büyükşehir Belediyesi Bilgi İşlem Dairesi Başkanı Mükremin Duygun bulundu. Anı fotoğrafları çekti, beğenisini belirtti.

Gökdemir’i biraz olsun tanıyalım:

1960 Niğde-Ulukışla doğumlu. Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi İktisat Bölümü mezunu. Belediye meclisi ve il genel meclisi üyeliği yaptı. Mali  müşavirliğini sürdürüyor. Adana’da oturuyor.

Adana’nın ünlü ressamlarından Ahmet Akata atölyesi’nden resim dersleri aldı. Resim çalışmalarına başladı, kendi özel atölyesini kurdu. Sekizinci kişisel sergisini açtı. 15 karma sergiye katıldı.

Resimlerinde yağlı boya kullanıyor, sıcak renklere ağırlık veriyor.Gözleme, araştırma, incelemeye dayalı resimler yapıyor. Fırça vuruşlarıyla, lekelemelerle resmediyor.

Atatürk portresi aslına uygun biçimde betimlenmiş. Işıklı renkler verilerek sosyal aydınlık anlatılmaya çalışılmış. Bakışlara, duruşlara önem verilmiş.

Dairesel fırça vuruşlarıyla soyutlamaya gidilen bir tablosunda iki göz alımlı olarak betimlenmiş. Bir kır toprağının kış gününde Nazım Hikmet’in uzaklara bakışı, geleceği haber veren, aydınlık görüşü yansıtılmış.

Kelebek de öyle, yeşilimsi fon üzerinde mavi, gri kanatlarıyla sesleniyor bizlere, aman doğayı kirletmeyin der gibi duruyor.

Onun yanında kırmızı noktalı suda yüzen bir tür balık resmedilmiş. Başka bir yanda, başka bir canlı kırmızı, siyah, turuncu, yeşilimsi renklerle anlatılmış.

Karaisalı-Hacıkırı İstasyonu yakınındaki Varda (Alman) Köprüsü Torosların bağrında görkemi, sanatsal inceliğiyle işlenmiş. Üzerinden dumanıı tüten kara bir tiren geçiyor. Çok geçtim, o kara trenlerle bu köprüden. Köprüde, Türk-Alman mühendis ve işçilerinin emeği var. Her gün yüzlerce turist gelip anı fotoğrafı çektiriyor, inceliyor köprüyü, hayranlıklarını belirtiyorlar.

Bir de gerçek üstücü denebilecek deve resmine bakalım. Çölde, dört hörgüçlü deve resmedilmiş. Memelerinden bir çakal emiyor. Deve de, çakal da memnun. Dünyanın sömürü düzenini anlatan bir tablo bu.

*****

About Kemal Gönüleri

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.