Soner Tire’nin Resim Sergisi Korart Galeri’de

Soner Tire’nin Resim Sergisi

Korart Galeri’de

M. Demirel Babacanoğlu Yazdı

Çukurova Üniversitesi Öğretim Görevlisi Soner Tire, “Dijital Direnişler Sergi” konulu resim sergisini 29 Mart 2019 Cuma günü Adana- Korart Galeri’de(*) açtı.

Sergiyi sanatseverler, çağrılılar, öğrenciler beğeniyle izlediler.

Ressam Soner Tire

Tire, 1969 Ankara doğumlu. Birleşmiş Ressamlar ve Heykeltraşlar Derneği (BRHD) üyesidir. Ulusal, uluslararası iki sanat ödülü sahibidir. Bienal, çalıştay, ulusal, uluslararası birçok sanat etkinliklerinde, seçici kurullarda görev almıştır. İlk kişisel sergisini 2009’da, Adana-Galeri Altan Sanat Galerisi’nde açmıştır. Yurtiçi, yurtdışı yarışmalarda karma-grup ve dernek sergilerine katılmıştır. ÇÜEF Güzel Sanatlar Bölümü Resim-İş Eğitim Ana Bilim Dalı sanatta yeterlilik  tezini vermiş olup sanatsal çalışmalarını Çukurova Üniversitesi Resim Atölyesi’nde sürdürmektedir.

Tire’nin resimlerine baktığımızda, genel olarak, sıcak rengin, matlaştırılarak tuvale uygulandığını görüyoruz. Böyle bir çalışma sizi derinliklere doğru götürüyor. Uzaysal duygular içerisine sürüklüyor. Uçsuz bucaksız yeryüzü parçasında buluyorsunuz kendinizi. Sonra tek tek ağaçlar, tek tek yapılar, tek tek duruşlar, tek tek lekeler, fırça çekişler, kalem çizgiler, biçimlemeler etkiliyor sizi. Yerden göğe uzanan turunçsal renkli bir yol akımıyla gidiyorsunuz sonsuzluğa…

Böyle bir yapı gökyüzünün gizemini yansıtıyor size. Sonra bir ağaç, ağacın uzaya dağılan dalları, mat lekeler, gri düzlemler sonsuzluğu algılatıyor size…. Bu sonsuzluk içinde düşünceleriniz soyutlanıyor… dalıp gidiyorsunuz başka dünyalara…

ÇÜ Resim Bölümü Öğretim Üyesi Muzaffer Tire şöyle diyor bu sergi için:

Soner Tire; “… 1960 sonrası gelişen çağdaş sanat uygulamalarıyla birlikte dijital sanat da bilgisayar teknolojisiyle dijital görüntülerin dijital resim bilim, sanat ve teknolojinin gelişim hızı içerisinde; kültürel değişim dönüşümü, dijital resim olgusuyla kendine özgü bir dille sanat nesnesine dönüştürerek, yeni bir sanatsal farkındalık kültürünü ele aldığı kavramlarla irdelemektedir.”

Soner Tire’nin eserleri incelendiğinde, çocukluğundaki belleksel yaşam biçiminin bir parçası olan doğa ve insan sevgisinin, sergideki eserlerle tema ve kavramlarla bir duyarlılık sorgulama alanı olarak, doğa ve teknolojinin birbirlerine ilişkin parametreleri içerisinde nasıl bir sanat nesnesine dönüştüğünü görebilmekteyiz…”

“Eserlerinde genelde kapalı kompozisyon biçimi içerisinde yeryüzü ve gökyüzünün diyalektik ilişkisiyle oluşan dinamik biçimler, sanatçının çevreyle ilgili göstergelerini ekspresif fırça oluşumuyla (dijital lavi tekniği, dokusal eleman özellikleri de kullanarak) figüratif soyutlama benzeşimlerle birlikte teknolojinin göstergesi olan teknik çizim biçimleriyle kompozisyonu destekler.

“Resimler yüzey boşluğu içerisinde biçimsel oluşumlar , ‘geçmiş’e, ‘ana’ ve ‘gelecek’e tanıklık ederken, boşluk bir zaman göstergesi olarak betimlenmiştir. Renkçi bir sistem anlayışıyla çalışan sanatçı, komplementer renk armonisiyle dijital resim oluşumunu ‘dijital pentür’ etkisine dönüştürür. Ele aldığı temalar, sanatsal bir direniş göstergelerine dönüşüverir. Ayder’e ağlamak, Munzur’a ağıt, Ceratttepe’ye ağıt, Kara delik, Ağaç olmak, Kırılgan direnişleriyle, çalışmalarıyla, çağın yaşamsal gerçekliğine öznel yorumlar, göndermeler yapar…(**)

(*).Çınarlı Mah. Ziyapaşa Bulvarı No.58/1 Tayfun Apt. Seyhan/Adana

(**).29.03.2019 Tarihli Korart Galeri adlı yazısından olduğu gibi alıntılanmıştır.

*****

About Kemal Gönüleri

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.