Serpil Kılıç’ın Kişisel Resim Sergisi

Serpil Kılıç’ın

Kişisel Resim Sergisi

M.Demirel Babacanoğlu Yazdı

Ressam/Eğitimci Serpil Kılıç resimlerini Adana Ressamlar Derneği (Kurtuluş Mah. 64012 Sok. Sacide Hanım Apt. Zeminkat-Seyhan/Adana) Galerisi’nde sergiledi.

Ressam, sergiyi Milli Eğitim Şube Müdürü Ahmet Oflaz ve Ahmet Işıklı ile birilikte kurdele keserek açtı. Çok sayıda çağrılılar, sanatseverler izlediler.

Ressam, 1972 Hekimhan-Malatya doğumlu. İnönü Üniversitesi Resim Öğretmenliği Bölümü ve Sosyal Bilimler Enstitüsü Ana Sanat Dalı tezli lisansını bitirdi…

2008’de Adana’da öğretmenliğe başladı. Baklalı Köyü İlköğretim, İncirlik Lisesi, Yavuz Selim İlköğretim, Toki Köprülü Anadolu Lisesi okullarında öğretmenlik yaptı. 2018’den beri Hacı Hatice Turgut Anadolu Lisesi’nde görevini sürdürmektedir.

Sabancı Kültür Sitesi Sanat Galerisi’nde, Seyhan Halk Öğretim Merkezi’nde resim kursları verdi. Ayrıca 2017’den bu yana kendi adını taşıyan Serpil Kılıç Atölyesi’nde resim, kurs verme çalışmalarını sürdürmektedir.

Sanatçı, sıcak renk ve estet çizgilere ağırlık veriyor. Öğrencilik yıllarında Paul Cezanne, Henri Matisse, Vangh gibi ressamların resimleri üzerine çalışmalar gerçekleştirdi. Renkçi, dışavurumcu anlayışı benimsedi. Sergisinde adı geçen ressamlara değgin tablolar yer almaktadır.

Ressamın tablolarını baktığımızda sıcak renklerin alaşımını yetkin bir biçimde tuvale aktardığını ayrımsıyorsunuz. Her bir renk çizgi görünüm bizi umulmaz imgelere götürüyor, hayallere daldırıyor. Görüntülerin tuvalde ustalıkla yer alması ayrı bir çekicilik oluşturuyor.

Çoğunlukla figüratif nü çalışmalara yer verilirken soyutlamalar unutulmuyor. Önce renkler çizgiler göze çarpıyor. Sonra da renk ve çizgilerin ardında nüleri görüyoruz.

İşte hemen karşımızda nü içerikli tablolar; kadın bedeninin güzelliğini, zarafetini renk ve çizgiler alaşımında bireşimi sunuluyor. Bir başka tabloda ise karmaşıklık içinde nüler görünmezliğe ulaşıyor. Gözler, bakmalar öne çıkıyor.

Eski (antik)bir kapı tablosu, zincirlenmiş kilitlenmiş. Arkasında ne olup olmadığını düşündürüyor. İster istemez, insanlar mı, eşyalar mı ardında sorusunu akla getiriyor? İçeriden bir gözün dışarıyı gözetlemesi ayrı şiirsel bir imge izlenimi veriyor.

*****

About M.Demirel Babacanoglu

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.