SALİME KAMAN RESİM SERGİSİ

SALİME KAMAN RESİM SERGİSİ

Haber : M. Demirel Babacanoğlu

Ressam Salime Kaman Adana doğumlu. Adana Kız Lisesi’nden sonra Kimya Yüksek Mahendisliğini bitirmiş. Sanat kuramları eleştiri üzerine yüksek lisans yapmış. Türkiye Çimento Sanayisinde ve özel çimento sanayi öbeklerinde yurt içi ve yurt dışında çalışmış… 1996’da Polanya Krokow kentinde resim çalışmalarına başlamış.

Prof. Dr. Halil Özdemir, Prof. Dr. Beril Anılanmert atölyelerinden resim-seramik dersleri almış.

Desen, suluboya, yağlıboya, seramik konusunda ürünler vermiş/vermekte….

Sekiz kişisel sergi açmış, elli beş karma sergiye katılmış, yedi plaket/ödül almış.

Bugün (18.10.2017) Adana Çimento Sanayi Sanat Galerisi (AÇS)’nde resim sergisi açtı. Sergiyi sanatseverler, konuklar izlediler…

Tablolarında sıcak renkler ağırlık kazanmakla birlikte, soğuk renkler de görülmektedir. Resimlerini şiirsel iletilerle emiştirmiş. Şiirsel resimler çıkımış ortaya.

Yağlıboya kullanmakta oldukça usta denebilir. Barışa, sevgiye, şiire önem veriyor, resimlerini onlarla yoğuruyor.

Bizim büyük şairimizden Nazım Hikmet portrelerini çizmiş, seramik ve tuval üstünde betimlemiş, şiirlerine yer vermiş. Yalın, anlamlı renk ve çizgilerle sunmuş.

Okuyalım şiirini.

“Kimi der ki kadın/ Uzun kış gecelerinde yatmak içindir/ Kimi der ki kadın/ Yeşil bir harman yerinde/ Dokuz zilli köçek gibi oynatmak içindir/ Kimi der ki kadın/ Boynumda taşıdığım vebalimdir/ Kimi der ki kadın hamur yoğuran/ Kimi der ki kadın çocuk doğuran…/  Ne o, ne bu, ne de döşek, ne ayal, ne vebal/ O benim kollarım, bacaklarım, başımdır/  Yavrum, annem, karım, kız kardeşim/ Hayat arkadaşımdır”

Sıcak renklerin kırmızıları daha çok ilgi çekiyor olarak algılanabilir! Lekelemeler, çizgiler, renkler düzlem üzerinde kompozisyonu tamamlıyor. Figürlere özel devinimler, anlamlar yüklüyor…

Eski yaşam tarzıyla yeni yaşam tarzı modernize edilmiş. Karlı bir ortamda sanki ip çekişen kırmızıyla betimlenmiş kadınlar, çevrede siyah renkle örülmüş insanlar görülüyor.

Bir tabloda da nü değişik anlayışlarla soyutla/somut arası betimlenmiş, kırımız renklerle sıralanmış… Bir tabloda da göz ve sıcak, yine insanlar, yine kırmızı rengin ağırlığı…

İşte tam lekelemelerle oluşturulan siyah/kırmızı, boz renkli tablo… Yürüyen bir kadın, yine kırmızı tonlar…

Altı portre renklerin oyunuyla verilmiş; güvercinler uçuşuyor başında; barışı simgeliyor…

Denebilir ki resimler, resim sanatının hünerlerini taşıyor…

*****

About Kemal Gönüleri

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir