Anadolu Görsel Sanatlar Sergisi

Anadolu Görsel Sanatlar Resim Sergisi

M. Demirel Babacanoğlu Yazdı

Anadolu Görsel Sanatlar Derneği, 17 Ekim 2018 Çarşamba günü Adana-75. Yıl Sanat Galerisi’nde “Anadolu’nun Renkleri” Resim sergisini açtı.

İlgiyle izlendi.

2014’te dernek Ankara’da kuruldu. Anadolu’nun aydınlanmasına çağcıllaşmasına hizmet etmeyi amaç edindi. Türk sanatını, sanatçısını içeride ve dışarıda tanıtma çalışmalarını başlattı.

Şimdi tablolar…

Veysel Binyıldız’ın tablosu karşısındayım. Sıcak rengi, figürleri albenili olarak yerleştirmiş tabloya; yumuşak ve sevecen, hayal gücünüzü tazeliyorsunuz,

Savaş Simitli’nin tablosu para nar mektup zarfı üzerine kurulmuş, soğutulmuş renklerle betimlenmiş üç ögenin gizemiyle düşüncelere dalıyorsunuz…

Orhun Rüzgar Öz’ün kadın portreleri, duruşa, bakışa, renge atılmış içtenlikli imzalar… kadının yarına gidişinin çapraşık yollarını anlatmaya yetiyor…

Nurdan Nizamoğlu durdurmuş kadını donuk bakışla anlatmış. Sıcak renkle, soğutulmuş renk alaşımı yapılmış. Böyle duruş, böyle bakışla nereye varacak kadının sorunu?

Nilgün Dörtok balıklar tablolarıyla içe, dışa, göze, bilince sesleniyor… Mavi rengin ortasında iki balık, diğer tablosunda daha çok balıkla yüzen insan derinlikli hülyalara daldırıyor sizi…

Nilgün Kalaycıoğlu kanatlı bir kadın betimlemiş sıcak rengin görkemiyle, araştıran, soran bir bakış sergilemiş…

Nilgün Altan, bir ırmak kıyısı ya da bir bataklık, sazlar arasında bir kayık, ama kuşlar da olmalıydı değil mi? Çizimle, renkle, anlatımla güzel bir denge kurulmuş.

Nihal Şahin Göl, deforma olmuş bir kadının nü görünüşü mat renklerle anlatılmış, yaşam onun için karmaşıklaşmış gibi görünüyor…

Neriman Güler Şahbudak karlı bir kasaba görüntüsünü genel ayrıntılarıyla vermiş. Beyazın maviyle, ağaçlarla evlerle buluşması sonsuzluk algısına götürüyor…

Melek Yıldız kadın portreleri kahveye yakın ağırlıklı renkle betimlenmiş. Sorunları anlamaya yönelik bakışlar sunuyorlar aşka… sevgiye.

İbrahim Akıncı mavi koyu renk fonda, ayakta duran üç figür demir pası renkle anlatılmış. Birinin eli yüzünde, diğerlerinin yanda, düşünüyorlar yürüyorlar!

Lale Gökdağ, iki Anadolu kadını halk tarzı yapılarıyla, siyah fonon ortasında kırmızı, sarı, mavi renklerle biri oynarken, diğeri omzunda testi taşırken görüntülenmiş…

Hüseyin Arda, Toroslar’da Hacıkırı İstasyonu yakınlarındaki Varda (Vardıha) köprüsünün özgün yapısını konu edinmiş. Üstünden tren gidiyor,”kara tren belki de gecikir, gelmez, sevdiğimi bilmez” şarkısını anımsatıyor…

Erdal Bölükbaşı sıcak rengin bir ton kırmızı, diğeri mavinin değişik tonlarıyla verilmiş iki renk kompozisyonu…

Belgin Şavlı, biri gül, biri ev betimli iki tablo yaşamın sevincini aktarıyor bize.

A.Özaslan Atlar ve kadın bakışı, duruşu, rengi, betimi ne güzel uymuş… Geleceğe kalacak tablolardan diyebiliriz.

Ayla Ulugök, ve kadınlar mavi siyah karışımı soğutulmuş rengin verileriyle kompoze edilmiş kadınlar topluluğu, ama yaşama bakışları çok umutlu değil… görünüyor.

*****

About Kemal Gönüleri

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.