AÇS’de DENİZ ULAŞ RESİM SERGİSİ

AÇS’de DENİZ ULAŞ

RESİM SERGİSİ

M. Demirel Babacanoğlu Yazdı

Deniz Ulaş , 18.08.1992 Diyarbakır doğumlu. 2015’te Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Resim Bölümünü bitirmiş. Mersin’de oturuyor. Bir okulda resim öğretmenliği yapıyor.

İlk resim derslerini annesinden ve akademik olarak da Diyarbakır Anadolu Güzel Sanatlar Lisesi’nden almış. Çocukluğundan beri resim yapıyor.

15 Şubat 2019 Cuma günü resimlerini AÇS’de sergiledi.

Ressam genellikle sıcak/soğuk renkleri kullanıyor, soğuk/sıcak uyum içinde. Fırça, çizgi çekişler sıkı, sert, gergin. Figürler de öyle.

Şu portreye bakalım, al renk çerçevesinde kontras renkler soğutulmuş iyice. Yüz gergin, bakış sert, saçlar özensiz… Başka bir tabloda da karmaşık çizgiler, mavi, yer yer kırmızılar fon olarak kullanılmış bir bayan tablosu. Yüz. boyun açık, giysiler soğutulmuş kahve renkle betimlenmiş. Hüzünlü, umutsuz bir bakış…

İşte şurada sandalyede oturan bir bayan var, boyun sarkmış, soğuk rengin görkemiyle betimlenmiş, fonda kırmızı koyu renk, arkasında kahve-mor rengin karışımı… Sanki dünyadan bezmiş gibi duruyor. Diğer bayan tabloları da öyle denebilir.

Bay tablolarından biri kararmış yüzü ve beyaz gömleğiyle görülüyor, öbürü az biraz açılmış yüzüyle, boynuna bağladığı kırmızı fular, lacivert jaketle beyaz fon önünde tamamlıyor görüntüyü… Burada da başka bir bay tablosu, fonda kararmış çalılar, zeminde sarı parlak renk, bay oturmuş çalının önünde gözlüklü, kırmızı gömlek, lacivert yelekli bir duruş sergiliyor…

Kediyi sıkı sert tutan bir bayan tablosu, oturmuş sedire, kediye bakıyor, kedi de karşıya, mutlu görünüyor kedi, ama kadın mutlu değil, sarı ve koyu renklerle betimlenmiş beden… Fonda parlak ışıklı renk ve bir gölge bay…

Orta yaşlı bir bayan portresi… Gülümser bir duruşu var. Fonda beyaz parlak renk üstünde koyu kara, gri renk tonlarıyla betimlenmiş.

Çizgilere dayalı üç tablosu ilginç. Figürlere dayalı olanlarda gerçekçilik yeğlenirken, bu tablolarda soyutlamalara gidilmiş. Gözlem yapıcı bir anlayışla bakılırsa çizgilere, belli belirsiz biçimlemeler yerleştirildiği görülmektedir…

Yaşamı olduğu gibi vermeye çalışan ressam gerçekçilik akımını yeğlenmiş..

*****

About Kemal Gönüleri

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.