SİNEMA VE ZAMAN

Türkiye Film Araştırmalarında Yeni Yönelimler XVII

SİNEMA VE ZAMAN

Haber ve Fotograflar : Kemal Gönüleri

Kadir Has Üniversitesi, İletişim Fakültesi‘nin ev sahipliğini yaptığı 18.Konferans , 5-7 Mayıs 2016 tarihleri arasında yapıldı.

Konferansın ilk gününde Deniz Bayraktar‘ın Modaratörlüğünde konuk Zeynep Özbatur Atakan ile “Film Yapımında Zamanı Yönetmek” konulu söyleyinin ardından ; Esin Paçacı Cengiz‘in yönettiği 3 ncü oturumda ; Sultan Gencer ”Yeşilçam ve Zaman Bireysel ve Kollektif Bellekler Arasındaki Etkileşim ve Zaman Kavramı Geçişkenliği” , Dilek Kaya “ 20 Yıl sonra -Osman F.Seden 1972 – Yeşilçam’da Zaman Nasıl Geçer” , Gürkan Mıhçı “1970-1980 Yıllarında Türk Sinemasında Açılış Jenerikleri ve Zaman Algısı” , Ayris Aytekin “ Şehirde Boş Zamanlar-Turist Ömer” konularında başarılı sunumlar  gerçekleştirdiler.

Ünlü Yönetmen Ertem Göreç ile Araştırmacı-Yazar Vadullah Taş‘ın da izleyiciler arasında bulunduğu konferansın Deniz Bayrakdar‘ın Modaratörlüğünü yaptığı 4.Oturumda ; Fatih Değirmen “Reha Erdem’in Sinemasında Sezgisel Zamanın İzleri ve Örnek Bir Okuma:Beş Vakit” , Ali Sait Liman “ Ali Reis’in Dalyan Direğindeki Zaman Yolculuğu ya da SAZLIK‘ta Sevmek Zamanı” , Gizem Parlayandemir “ Sinemayı Vel’asr ile Açıklamak;’Ah’ Onur Ünlü Sinemasında Mühürlanmiş Zaman “ konulu sunumları izleyiciler tarafından ilgi ile izlendi.

Kadir Has Üniversitesi, İletişim Fakültesi’ndeki 18.Konferansın künyesi şöyledir:

Program Kurulu
Tül Akbal Süalp (Bahçeşehir Üniversitesi)

Hasan Akbulut (İstanbul Üniversitesi)

Deniz Bayrakdar (Kadir Has Üniversitesi)

Melis Behlil (Kadir Has Üniversitesi)

Zeynep Çetin Erus (Marmara Üniversitesi)

Düzenleme Komitesi

Elif Akçalı (Kadir Has Üniversitesi)

E. Dilan Dibek (Kadir Has Üniversitesi)

Onat Esenman (Kadir Has Üniversitesi)

Düzenleme Komitesinden yapılan yazılı açıklamada ;

“Hareketi yakalama arzusuyla ortaya çıkan sinema, zamana dayalı bir sanat dalıdır. Sinema harekete hükmederek zamanı bir macun gibi eğip bükebilecek bir güce sahiptir. Filmsel zaman, sinemacının senaryoya göre gerçek zamanda kaydettiği görüntüleri/çekimleri, kurgu aracılığı ile, dramatik yapıya uygun bir zaman algısı yaratması ile oluşur. Sinemanın zamanla olan bağı sadece ontolojik değil; bellek, hayaller, geçmiş ve gelecek temsilleri ile içerik olarak da var olmaktadır. Geçen zaman, bir yandan sinemanın tarihini, dönemlerini ve akımlarını belirlemeye, yazmaya ve yazılanı yeniden düşünmeye izin verirken, bir yandan da sinemanın gelecekteki üretim ve tüketim biçimlerini tahayyül eden çalışmalara öncülük eder. Bu yılki konferans Türkiye Sineması’nı, sinemanın zamanla kurduğu tüm bu ilişkiler üzerinden akademik çerçevede tartışmayı hedeflerken, sektörün profesyonel isimleri ile düzenlenen panellerde aynı ilişkinin Türkiye Sinema sektörüyle olan bağıntısı üzerinde duracaktır. Belgeselciler Ayşe Çetinbaş, Berke Baş, Can Candan ve Necati Sönmez ile Türkiye’de belgesel sineması üzerine; Çiçek Kahraman, Didem Pekün ve Cevdet Erek ile kurgu, zaman, ses ve hareketli görüntü ilişkisi üzerine paneller gerçekleştirilmesinin yanısıra, Abluka filmiyle adından söz ettiren genç yönetmen Emin Alper ile de söyleşi yapılacaktır. “Narrative, Apparatus, Ideology: A Film Theory Reader” kitabıyla da tanınan ünlü akademisyen Philip Rosen, bu seneki konferansın açılış konuşmasını yapacaktır. “ denildi.

About Kemal Gönüleri

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir