Fehmi Bildik Atölyesi Karma Güz Sergisi

Fehmi Bildik Atölyesi Karma Güz Sergisi

Haber : Kemal Gönüleri

 

  • Fehmi Bildik Atölyesi Karma Güz Sergisi , Akatlar Kültür Merkezi’nde 20 Ekim Perşembe günü saat 17.00 de açılıyor.
  • Sergi, Akatlar Kültür Merkezi’nde 27 Ekim’e kadar gezilebilecek

20-ekim-fehmi-bildik

Ünlü Eğitmen Ressam Fehmi Bildik‘in Atölyesi mensupları Karma Güz Resim Sergisi ile Sanatseverlerin karşısına çıkıyorlar.

Akatlar Kültür Merkezi‘nde 20 Ekim Perşembe günü saat 17.00 de düzenlenecek bir kokteyl ile açılışı yapılacak olan Fehmi Bildik Atölyesi Karma Güz Sergisi’ne : başta Fehmi Bildik olmak üzere , Asuman Menfaatli , Aynur Saraçoğlu , Canan Oğuz , Füsun Özer , Güler Ertekin , Hale Kaynar , İnci Acarkan , Nazan Sidalı , Onur Trak , Sükun Kundakçıoğlu , Tülay Yenidünya , Yavuz Yerlikaya ve Yeşim Ardil katılıyorlar.

Beşiktaş, Etiler Zeytinoğlu Caddesi No:8 adresinde faaliyetini sürdüren Akatlar Kültür Merkezi‘nde ki Fehmi Bildik Atölyesi Karma Güz Sergisi , 27 Ekim‘e kadar gezilebilecek.

fehmi-bildik-5

H.Fehmi Bildik Kimdir?

1938 Yılında Adıyaman‘da doğan H. Fehmi Bildik, 1967 yılında Ankara Gazi Eğitim Enstitüsü Resim Bölümü ‘nü bitirdi.

Sanat hayatı 27.Devlet Resim ve Heykel Sergisi ‘ne katılması ile başlar.

Uzun yıllar, öğretmen yetiştiren kurumlarda başarı ile çalıştı, uyguladığı öğretim metoduyla, takdirnamelerle ödüllendirildi.
1996-2000 yıllarında İngiltere, 2003 yılında Fransa ‘da batı resmini inceleme fırsatı buldu.
Bildik, pedagojik formasyonu yetkin; eğitimci sanatçı olup,manzara ressamıdır.

fehmi_bildik1

Birçok kişisel ve karma sergilere imza atmıştır.

Resimlerinde doğa birinci, fiğürler ise ikinci plandadır. Rengi ön planda tutan sanatçı, çalışmalarında, ışık ve yansımalar arasında fırçalarını sıklıkla kullanmıştır.

fehmi-bildik-6

Sanatçı, “Antıochus Commagenıa” adlı tablosunu, sulu boyayla yağlıboya gibi çalışmıştır. Çalışma önemlidir. Çünkü sanatçı algının temel özelliklerinden biri olan ‘ayrıntıyı görebilme’yi başarı ile tablosuna yansıtmıştır.Ayrıntıyı görebilme, fark etme; algıyı artırmak için,onu bütünleyen, tamamlayan etkinliktir. Sanatçımızda, bilginin bir çok seviyesinin bilincinde olarak, neye önem vereceğine karar vermiş ve bunu vurgulamıştır. Kendince gerekli gördüğü o bilgi konusunda yoğunlaşmış ve ayrıntıyı fark etme için uygulama yapmıştır. Ayrıntıyı fark etme bir takım işaretlerle de ifade edilebildiği halde o bilgiyi kendince gerekli gördüğü gibi aktarmıştır.

Eserlerinde dış dünyaya ait olanı, ışığı, renkleri, tepkileri, hüzünleri işlemekte ve yakalanan anlık konuları yumuşak bir üslupla resmetmiştir.

fehmi-bildik-7

Daha çok manzara resimleri çalışan sanatçının resimlerinde, ışığın dağıttığı görünümler romantik bir tarzda yapılmıştır. Romantik tarzı daha çok suluboya çalışmalarında etkili olmuştur. Yağlıboya çalışmalarında kalın boya kullanan sanatçı, fırça ve spatula ile şekil anlatımlarını oluşturmuştur.

Dış gerçek sembolizminin ilk önemli örneği olan Empresiyonizm de, tabiat ve eşya incelemelerini derinleştirerek optik presizyon bakımından mükemmel bir seviyeye eriştirilmek ve optik bilminin yasaları içinde konuyu dağıtmak önemlidir. Bu görevi Fehmi Bildik, suluboya ve yağlıboya resimlerinde başarı ile uygulamıştır.

fehmi-bildik-4

Sanatçının şu sözü, manzara ressamı oluşunun göstergesidir.
“Ben sonsuz güzelliğinden dolayı tabiata ve renge hayranım. Doğaya olan tutkunluğumu onu resmederek doyuma ulaşmaktayım. Resimlerim benim kişiliğim ve mutluluğumdur.”

Bir doğa dostu olan sanatçının “İnsan ve Sanatı- Çağdaş Sanatla Dost Olmak” başlıklı araştırması da mevcuttur. İstanbul Güzel Sanatlar Birliği Resim Derneği, Rekreasyon Derneği ve Fransız Ressamlar Derneği üyesidir.

About Kemal Gönüleri

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir